SOFENPRAAT
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De steinerschool informeert

Ga naar beneden

De steinerschool informeert Empty De steinerschool informeert

Bericht  Ramon do apr 15, 2010 9:16 am

‘Omdat de steinerschoolbeweging een organisme is, zijn haar leden niet eenvoudigweg afgescheiden delen, maar maken deel uit van het geheel. Zoals men aan een lichaamscel kan herkennen dat ze tot een bepaald organisme behoort, zo is het ook met het organisme van de steinerschoolbeweging…

…Ze wordt door een geestelijk wezen geleid dat zich in alle leden min of meer manifesteert. Dat wordt uiteraard ook nagestreefd. Daardoor leidt de gedetailleerde kennis van één deel ook altijd tot kennis van het geheel.’
(vrij vertaald uit Eine Klasse voller Engel, Mieke Mosmuller, Occident 2009)

Kennis van één steinerschool leidt tot kennis van de hele steinerschoolbeweging. Daarom is het niet onzinnig om af en toe de grens over te steken om een licht bij de buren op te steken. Zo stuitte ik de voorbije week op een artikel van steinerschoolcriticus Andreas Lichte, waarin hij verslag geeft van een bezoek aan een door de steinerschool (in Duitsland waldorfschool genoemd) georganiseerde informatieavond. Wat Lichte beschrijft, is voor mij zo herkenbaar dat ik de vrijheid heb genomen om zijn artikel te vertalen.

http://antroposofie.wordpress.com/2009/12/15/de-steinerschool-informeert/

Ramon

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 04-11-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum